Köpvillkor

Orderbekräftelse och övrig information gällande din beställning skickas till den e-postadress du har angivit vid ordertillfället. Var därför noga med att ange korrekta och fullständiga kontaktuppgifter i samband med din beställning.

Betalning

Hos Blomsterhamster kan du betala med Swish eller banköverföring. Om du väljer att betala med Swish, kommer din order börja behandlas utan fördröjning. Om du väljer att betala med banköverföring, kommer din order börja behandlas så fort pengarna syns på kontot. Det sker vanligtvis inom 1 till 2 dagar.

Behandling av order

Hos Blomsterhamster hittar du både lagervaror och beställningsvaror. Min målsättning är att skicka alla dina varor i ett och samma paket. Om alla varor i din order finns i lager skickas din order inom 1 till 2 dagar efter mottagen betalning. Om din order innehåller beställningsvaror, skickas den först när samtliga varor finns tillgängliga. Behandlingstiden för beställningsvaror är upp till 2 veckor. Jag försöker naturligtvis behandla alla ordrar så snabbt som möjligt och behandlingstiden blir oftast kortare än så. Skulle behandlingstiden av någon anledning bli längre än förväntat meddelar jag dig detta via e-post. 

Leverans

När din order har blivit behandlad, paketeras din vara eller dina varor i en eller flera pappersaskar, som också är 100 % handgjorda, och skickas till dig med Postnord. Du kan välja att få blommorna skickade som vanligt frimärkt brev (oftast lite billigare alternativ) eller som en spårbar försändelse (oftast lite dyrare, men säkrare alternativ). Leveranstiden på 1 till 4 arbetsdagar gäller för samtliga leveranssätt. Blomsterhamster ansvarar inte för eventuella förseningar som orsakas av fraktbolaget.

Reklamationsrätt

Naturligtvis vill jag att alla mina kunder ska vara nöjda med sina köp från Blomsterhamster, men misstag kan ske även hos mig. Skulle du upptäcka ett fel på varan du har köpt, har du enligt Konsumentköplagen rätt att reklamera den. Kontakta mig via formuläret på hemsidan eller genom att skicka ett mejl till E-POSRADRESS. Uppge ditt ordernummer samt vilken vara det gäller och beskriv felet. Jag uppskattar om du kan bifoga en bild som tydligt visar felet. Ange vilket åtgärd du förväntar dig av Blomsterhamster. Skicka inte tillbaka någonting förrän du har fått svar från mig. Jag strävar efter att lösa alla problem så fort som möjligt.

Tänk på att vissa detaljer i mina blommor, till exempel hårsnoddar, är förbrukningsvaror och inte kommer att hålla i evigheter, även om jag försöker att endast använda mig av material av hög kvalitet så att blommorna kan bäras så länge som möjligt. 

Ångerrätt

Du har enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler 14 dagars ångerrätt när du handlar lagervaror hos Blomsterhamster. Om du ångrar ditt köp, ska du skicka tillbaka den varan eller de varorna du inte längre önskar till den adressen som står på baksidan av paketet du fick från mig. Du kan också kontakta mig för returadress. När du ångrar ditt köp betalar du returfrakten. 

Återbetalning

Återbetalningen sker på samma sätt som betalningen togs emot, så länge vi inte kommer överens om annat. Har du betalat för dina varor med Swish, kommer återbetalningen göras till samma mobilnummer som du har använt vid betalningen. Har du betalat med banköverföring, kommer jag behöva dina bankuppgifter för att kunna göra en återbetalning. Kontakta mig om du önskar att återbetalningen görs på ett annat sätt än betalningen har gjorts.

Upp

eCommerce by CubeCart